SVRZ SVRZ Menu
SVRZ
Zoek Menu
SVRZ de Kraayert receptie
  • Hoe verloopt de intake voor nieuwe cliënten?

    Tijdelijk of permanent verhuizen naar een locatie van SVRZ is ingrijpend en zorgt voor veel vragen. De maatschappelijk werkenden van SVRZ houden daarom voor de opname een telefonisch of persoonlijk  intakegesprek met de nieuwe cliënt en zijn of haar familie. Dit gesprek is bedoeld om vragen te kunnen stellen maar ook om informatie te verstrekken over onder andere:

    • De afdeling en de kamer waar de cliënt komt te wonen.
    • De datum van opname en het ontvangstgesprek met de persoonlijk begeleider.
    • Medische zaken zoals bijvoorbeeld het zorgzwaartepakket, het zorgplan, de behandeld specialist ouderengeneeskunde, de behandelaars en het opvragen van het huisartsendossier.
    • De aanvullende diensten van SVRZ zoals de wasverzorging en schoonmaak.
    • Machtigingen die nodig zijn als de cliënt zelf niet meer kan beslissen.

    De maatschappelijk werkende vult op basis van dit gesprek een intakeformulier in dat opgenomen wordt in het zorgplan van de nieuwe cliënt.

     

  • Worden de reiskosten vergoed door SVRZ?

    Als medewerker van SVRZ kun je je de reiskosten declareren bij SVRZ.

     

  • Hoe kan ik SVRZ ZorgService bellen van uit het buitenland?

    U kunt SVRZ ZorgService vanuit het buitenland bereiken door te bellen naar 0031 – 88 887 1077. U kunt ook mailen naar zorglijn@svrz.nl.

  • Wat kunnen familieleden doen om cliënten extra comfort te bieden?

    Antwoord volgt later

  • Hoe zorgt SVRZ ervoor dat cliënten het niet koud hebben?

    Antwoord volgt later

  • Waarom wordt wollen kleding afgeraden?

    Antwoord volgt later

  • Waarom is het belangrijk om de temperatuur in een ruimte constant te houden?

    Antwoord volgt later

  • Bij wie kan ik terecht voor vragen over de lagere temperaturen?

    Antwoord volgt later

  • Waarom is het beter om een ruimte kort te ventileren?

    Antwoord volgt later

  • Waar kan ik meer tips over energie- en gasbesparing vinden?

    Kijk voor meer informatie en tips op de website van de Rijksoverheid.

  • Welke energiemaatregelen heeft SVRZ al eerder genomen?

    SVRZ heeft een ambitieus milieubeleidsplan. Lees er meer over op deze pagina van onze website.

  • Heeft SVRZ nog verzorgingshuizen?

    De termen verzorgingshuis, verzorgingstehuis en bejaardenoord worden niet meer gebruikt in Nederland en dus ook niet bij SVRZ.  Zo lang mogelijk zelfstandig thuis wonen, indien nodig met thuiszorg, is het uitgangspunt. Veel ouderen wonen tegenwoordig in een woonzorgcentrum. In deze centra zijn voorzieningen als thuiszorg, alarmering en dagbesteding dicht in de buurt. Als zelfstandig wonen thuis of in een woonzorgcentrum niet meer lukt is het verpleeghuis of zorgcentrum de volgende stap.

    Bij SVRZ noemen we de traditionele verpleeghuizen ‘centra voor zorg en revalidatie’. Hier kunnen cliënten tijdelijk verblijven na bijvoorbeeld een ziekenhuisopname. De meeste cliënten wonen hier en ontvangen langdurige zorg vanuit de wet langdurige zorg (Wlz). De voormalige verzorgingshuizen zijn bij SVRZ omgebouwd tot zorgcentra. In deze centra bieden we geen revalidatie maar wel langdurige zorg.

    Kijk hier voor het volledige zorgaanbod van SVRZ. Voor vragen kunt u op werkdagen tussen 8.00 – 17.00 uur bellen met de Zorglijn van SVRZ. Onze medewerkers helpen u graag verder. 0900 – 78 79 777.

  • Ik heb een uitkering. Kan ik vrijwilligerswerk doen bij SVRZ?

    Ja, het is mogelijk om vrijwilligerswerk bij SVRZ te doen als u een uitkering heeft. Het is belangrijk dat u dit aangeeft bij de vrijwilligerscoördinator. Met een uitkering mag u namelijk niet alle vrijwilligerswerk doen. U mag bijvoorbeeld wel worden ingezet als bezoekvrijwilliger, maar niet als kookvrijwilliger.

  • Bij welke locaties kan ik vrijwilligerswerk doen?

    Bij alle locaties van SVRZ werken vrijwilligers. Afhankelijk van uw wensen en woonplaats gaan we na bij welke locatie u het beste kan worden ingezet als vrijwilliger.

  • Als ik vrijwilliger word, hoe vaak moet ik dan vrijwilligerstaken doen?

    Als u ervoor kiest om vrijwilligerswerk bij SVRZ te gaan doen, gaan we met u in gesprek hoe vaak u dit zou willen doen. Dit kan variëren.

     

  • Wie is mijn contactpersoon?

    In elke regio van SVRZ is een vrijwilligerscoördinator werkzaam die uw contactpersoon zal zijn.

  • Kan ik opgeven wat ik graag wil doen?

    Wij vinden het belangrijk dat u aangeeft wat u graag doet. Wij willen graag gebruik maken van uw talenten en die zo mogelijk koppelen aan wensen en talenten van cliënten. Als u bijvoorbeeld graag wandelt, dan koppelen wij u aan cliënten die ook graag wandelen.

  • Is het mogelijk om een keer te gaan kijken?

    Als u een keer wilt komen kijken, dan is dat mogelijk. U kunt dit kenbaar maken bij de vrijwilligerscoördinator van de locatie waar u vrijwilligerswerk zou willen gaan doen. Zij maakt dan een afspraak met u.

  • Hoe kom ik in contact met ZorgThuis van SVRZ?

    Kijk bij de contactgegevens van de regio waar u ZorgThuis wilt ontvangen:
    ZorgThuis Walcheren
    ZorgThuis Zeeuws-Vlaanderen
    ZorgThuis Tholen
    ZorgThuis De Bevelanden

  • Wat is het rookbeleid van SVRZ?

    Niet roken is de norm bij SVRZ. We gaan voor een veilige en gezonde omgeving om in te wonen en te werken!

    • Er mag in de locaties van SVRZ niet worden gerookt in de openbare ruimten, recreatieruimten en huiskamers.
    • Cliënten mogen vanaf 1 januari 2024 alleen roken in de daarvoor aangewezen plekken op het terrein van SVRZ, zoals een abri. Indien noodzakelijk, zoeken we samen naar een oplossing voor bepaalde cliënten die hier niet toe in staat zijn of als er geen abri is op het terrein.
    • Van medewerkers, vrijwilligers en bezoekers wordt verwacht dat zij in de gebouwen en op het terrein van SVRZ niet roken.
    • Cliënten die thuis wonen, mogen roken in huis. ZorgThuis medewerkers kunnen een afspraak maken met deze cliënten dat zij niet roken vlak voor dat zij komen.
  • 1. Ik heb interesse in een vacature, waar kan ik meer informatie krijgen?

    Wat leuk dat je interesse hebt! Je bent van harte welkom om samen met ons op avontuur te gaan. Op www.werkenbijsvrz.nl vind je alle informatie over vacatures en het werken (en leren) bij SVRZ. Daar kan je ook direct solliciteren. Wil je liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met afdeling Jobcare.

  • 2. Ik heb geen ervaring in de zorg, kan ik mezelf laten omscholen?

    Dat kan! SVRZ biedt verschillende opleidingen aan voor werken in de zorg. Bekijk deze mogelijkheden voor werken en leren bij SVRZ. Wil je liever gelijk persoonlijk contact? Neem dan contact op met de afdeling Jobcare.

  • 3. Welke diensten biedt SVRZ aan?

    Wij bieden een totaalpakket van zorgdiensten waarbij wonen, welzijn en zorg op elkaar afgestemd zijn. Wij bieden zorg bij dementie, somatiek, Korsakov, Huntington en de laatste levensfase in verschillende vormen van zorgdiensten. Bekijk al onze zorgdiensten of neem contact met ons op via 0900 787 9777 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur).

  • 4. Ik wil vrijwilliger worden, kan dat?

    Vrijwilligers zijn altijd welkom. Zij zijn voor de cliënten de kers op de taart. Lees alle informatie over vrijwilligerswerk en het aanmelden bij SVRZ. Bekijk ook de veelgestelde vragen over vrijwilligerswerk.

     

  • 5. Ik wil contact opnemen met de afdeling Communicatie over Facebook, Instagram of LinkedIn.

    Heb je een leuke foto, video of nieuwsbericht dat je wilt voorstellen voor één van de social media accounts van SVRZ? Neem dan contact op met de afdeling Communicatie via communicatie@svrz.nl of 088 887 1000. Zij beoordelen of het geschikt is voor social media en plaatsen het indien mogelijk. Ook voor vragen en/of opmerkingen over social media kan je terecht bij de afdeling Communicatie.

  • Welke aanvullende diensten levert SVRZ en wat zijn de kosten?

    SVRZ biedt een aantal diensten die niet vergoed worden door de Wet langdurige zorg (Wlz) of Zorgverzekeringswet (Zvw), zoals het wassen van kleding of een telefoonabonnement. Dit noemen we ook wel aanvullende diensten. Bekijk hier de actuele informatie.

  • 6. Ik heb een klacht of compliment.

    Jouw klachten en complimenten horen wij graag. Op ZorgkaartNederland kan je (anoniem) je mening geven over jouw ervaringen met de zorg in een SVRZ-locatie. Ook kan je terecht bij onafhankelijke klachtenfunctionarissen. Lees meer informatie over het geven van complimenten of doorgeven van klachten.

  • Cliëntenraad De Blide

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ De Blide.

  • Cliëntenraad SVRZ De Redoute & ’t Verlaet

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door clientenraad SVRZ De Redoute & ’t Verlaet.

  • Cliëntenraad De Molenhof

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ De Molenhof.

  • Cliëntenraad De Vurssche

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ De Vurssche.

  • Cliëntenraad ’t Gasthuis

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ ’t Gasthuis.

  • Cliëntenraad SVRZ Ter Schorre

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ Ter Schorre.

  • Cliëntenraad SVRZ Ter Valcke

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ Ter Valcke.

  • Cliëntenraad SVRZ Borsele

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ Borsele.

  • Cliëntenraad SVRZ Tholen

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ Tholen.

  • Cliëntenraad SVRZ Veere

    Deze locatie wordt vertegenwoordigd door cliëntenraad SVRZ Veere.

  • Kan ik met een ZZP 4 terecht bij SVRZ?

    Ja, maar dat kan alleen als er geen wachtlijst is. Cliënten met een hogere ZZP krijgen bij SVRZ altijd voorrang.

  • Kom ik in aanmerking voor reiskostenvergoeding?

    Ja, vrijwilligers krijgen bij SVRZ een reiskostenvergoeding van € 0,35 per kilometer.

  • Hoe kan ik een gemaakte afspraak annuleren?

    Als u uzelf aanmeldt als vrijwilliger rekenen wij op uw hulp dus het is prettig als u uzelf op tijd afmeldt als u afwezig bent. U kunt dit doorgeven aan de medewerkers van de locatie waar u werkzaam bent.

  • Ik wil geen vrijwilliger worden maar wel af en toe een handje helpen.

    Alle hulp is welkom. De vrijwilligerscoördinator van de locatie van uw keuze kan samen met u kijken naar de mogelijkheden.

  • Welke werkzaamheden kan ik doen bij SVRZ?

    Dat verschilt per locatie maar er is van alles mogelijk. In een persoonlijk gesprek met de vrijwilligerscoördinator van de locatie van uw keuze vertellen wij u hier graag meer over.

  • Hoe kan ik vrijwilliger worden bij SVRZ?

    Vrijwilligers zijn van harte welkom bij SVRZ. Kijk hier voor meer informatie en de contactgegevens van de vrijwilligerscoördinatoren van onze locaties.

  • Hoe kan ik controleren of mijn woning veilig genoeg is?

    Op de website van ‘Mijn huis op maat‘ kunt u een gratis huistest doen en zelf de veiligheid van uw woning testen. Of vul deze checklist in om te weten of uw woning veilig is.

  • Kan ik zelf een sleutelkastje aanschaffen?

    Als u zelf de deur niet kunt openen hebben onze zorgmedewerkers een sleutel van uw huis nodig. SVRZ zorgt in dat geval voor een sleutelkluis met een veiligheidskeurmerk, een zogenoemde Clavisio sleutelkluis. De technische dienst van SVRZ installeert het sleutelkluisje. U tekent voor het in bruikleen hebben van deze sleutelkluis. U hoeft hiervoor niets te betalen. Als u geen sleutelkluis wil, dan dient u er zelf voor te zorgen dat wij uw huis kunnen betreden. Wij nemen geen sleutels aan en wij gebruiken ook geen andere sleutelkluisjes met toegangscodes.

  • Kan ik bij SVRZ een appartement huren?

    SVRZ verhuurt appartementen bij locatie SVRZ De Kraayert in Lewedorp. Voor meer informatie hierover kunt u bellen naar 088 887 2600.

  • Ik woon nog zelfstandig. Kan ik via SVRZ alarmering aanvragen?

    Alarmering kunt u aanvragen bij ‘Maatje in Zeeland’.  Deze organisatie heeft een alarmcentrale waar u dag en nacht een beroep op kunt doen.

    T: 0118 – 55 12 15
    E: info@maatjeinzeeland.nl
    www.maatjeinzeeland.nl

  • Hoe zeg ik een geplande afspraak met een zorgmedewerker af?

    U kunt dit telefonisch doorgeven aan het zorgteam. Het nummer staat in de map die u van SVRZ heeft ontvangen. Op werkdagen kunt u ’s ochtends vroeg contact opnemen met het zorgteam. Als de situatie het toelaat verzoeken wij u vriendelijk de hulp 24 uur van tevoren af te zeggen. Dit in verband met onze planning. Het kan dan zijn dat de telefoon van het zorgteam is doorgeschakeld omdat er niemand in het kantoor aanwezig is. In de avonduren en in het weekend is de telefoon altijd doorgeschakeld. Geef uw boodschap door aan de persoon die u aan de telefoon krijgt. Vermeld daarbij altijd de naam van het zorgteam; bijvoorbeeld ZorgThuis Borsele, ZorgThuis Tholen. Zo weet u zeker dat uw bericht aan het juiste team wordt doorgegeven.

  • Ik krijg ZorgThuis van SVRZ. Hoe kan ik controleren of de medewerker bij SVRZ werkt?

    Alle medewerkers ZorgThuis van SVRZ hebben een pasje waarmee ze zich kunnen identificeren. U kunt hen vragen dit pasje te laten zien. U herkent onze medewerkers ook aan de kleding die ze dragen en de tas die ze bij zich hebben. Hier staat het logo van SVRZ op afgebeeld. Medewerkers dragen ook altijd een badge met hun naam erop.

  • Heeft SVRZ een eigen Functionaris Gegevensbescherming?

    Ja, SVRZ heeft een externe functionaris gegevensbescherming. Zijn naam is Joris Bijvoets van AVG compleet BV.

    E: FG-SVRZ@AVG-Compleet.nl
    T: 020 – 22 659 03

  • Hoe zijn de verzekeringen geregeld voor cliënten (ziektekosten, WA, inboedel)?

    Ziektekostenverzekering
    Iedereen in Nederland dient een ziektekostenverzekering af te sluiten. Deze kunt u ook bij opname in het verpleeghuis nodig hebben voor bijvoorbeeld een tussentijdsverblijf in het ziekenhuis, een bezoek aan de polikliniek of ziekenvervoer. U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de premie van uw ziektekostenverzekering en eventuele eigen risico.

    AVP-verzekering (Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren)
    Normaal gesproken zorgt u zelf voor een aansprakelijkheids-verzekering en een inboedelverzekering als u tijdelijk of permanent in een zorgorganisatie woont. SVRZ wijkt in positieve zin af van deze bepaling. U bent via SVRZ collectief verzekerd voor aansprakelijkheid op het terrein van al onze locaties en daarbuiten. U bent met deze collectieve verzekering van SVRZ ook verzekerd ten opzichte van uw medecliënten, medewerkers en derden. Er is een eigen risico van € 25,- per schade van toepassing. Er geldt een maximum verzekerd bedrag van € 2.000.000,- per gebeurtenis.

    Uitgebreide Brandverzekering voor huishoudelijke inboedel
    Uw inboedel is bij SVRZ verzekerd tot een bedrag van € 10.000,-. Daar is bij inbegrepen: diefstal van sieraden € 2.500,- en
    € 1.250,- voor geld. Zijn uw eigendommen meer waard dan dient u zelf een verzekering af te sluiten. De verzekering geeft dekking bij: brand ontploffing, blikseminslag, schroeien, zengen, smelten, storm, diefstal, waterschade, rook, roet, vandalisme en tijdens vervoer bij verhuizing. Er geldt alleen een eigen risico van
    € 50,- per gebeurtenis voor schroeischade. Bij diefstal doen wij altijd aangifte bij de politie.

  • Waarom is bellen vanuit het buitenland naar een 088-nummer van SVRZ zo duur?

    Iedere provider berekent andere kosten voor het gebruik van telefoonnummers. Helaas ziet uw provider het 088 nummer van uw moeder dan als een Servicenummer. Hierdoor heeft  u hoge telefoonkosten. Helaas kan SVRZ hier niets aan doen. Wij adviseren u de volgende mogelijkheden:

    • Vraag bij uw provider of andere providers na wat voor u de goedkoopste oplossing is.
    • Bel met een mobiele telefoon of een prepaid abonnement in plaats van met een vaste lijn.
    • Stap over naar een provider die voor 088-nummers standaard tarieven rekent.
    • Bel via de computer met Skype.
  • Kan ik een folder bij SVRZ aanvragen?

    Ja, wij hebben een groot aantal folders. U kunt de folders aanvragen door een bericht achter te laten op de contactpagina. Wij sturen u de folders dan via de post toe. U kunt de folders ook  zelf downloaden. Bekijk hier het folderaanbod van SVRZ.

  • Is SVRZ verzekerd voor schade veroorzaakt door medewerkers of vrijwilligers?

    Voor aantoonbare nalatigheid van medewerkers is SVRZ aansprakelijk. Als een cliënt schade aanbrengt aan eigendommen van medecliënten of medewerkers kan een beroep gedaan worden op de aansprakelijkheidsverzekering van SVRZ.

  • Wat moet ik doen bij diefstal?

    Wij raden u aan uw kostbaarheden zoals geld en waardepapieren veilig op te bergen of aan iemand anders in beheer te geven. Als u een afsluitbaar kastje in uw kledingkast heeft, adviseren wij u uw kostbaarheden daar in op te bergen. Voor verlies, schade en diefstal van persoonlijke bezittingen is SVRZ niet aansprakelijk. Het is wel belangrijk dat u diefstal meldt bij uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende. Kijk hier voor meer informatie over verzekeringen.

  • Mag ik een gift of schenking doen aan medewerkers?

    Medewerkers van SVRZ mogen geen giften aannemen. Maar uw gift is natuurlijk wel heel welkom. Lees hier hoe u een schenking kunt doen.

  • Hoe hoog is de eigen bijdrage die ik moet betalen?

    Dit is per persoon en per situatie verschillend. Een eigen bijdrage voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Wet langdurige zorg (Wlz) wordt vastgesteld door het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Meer informatie vindt u in de folders ‘Eigen bijdrage Wmo‘, ‘Eigen bijdrage Wlz‘ of op de website van het CAK. SVRZ is niet betrokken bij de vaststelling van de eigen bijdrage.

    Wat is het verschil tussen het eigen risico en de eigen bijdrage?
    Op deze website van de consumentenbond staat het antwoord op deze vraag heel helder uitgelegd.

  • Ik heb een vraag over een factuur die ik van SVRZ heb ontvangen.

    U kunt hiervoor bellen naar het Servicecentrum van SVRZ. De medewerkers van de receptie verbinden u door met de juiste afdeling. 088 – 887 1000.

  • Hoe gaat SVRZ om met persoonsgegevens van cliënten?

    Bij SVRZ gaan we zorgvuldig om met uw privacy. Dit geldt niet alleen voor de privacy in uw eigen kamer bij ons, maar ook voor de gegevens die we over u registreren in diverse computersystemen. Denk hierbij onder andere aan uw persoonlijke digitale zorgdossier. Ook verwerken wij bijvoorbeeld uw naam, adres, telefoonnummer en email adres, zodat we contact met u en uw familie kunnen maken. We verwerken deze gegevens omdat u gebruik maakt van onze diensten en omdat u deze gegevens aan ons verstrekt. Uw gegevens verwerken wij alleen in relatie tot het doel waarvoor ze gevraagd of ontvangen zijn. Bij het registreren, beheren en beschermen van uw gegevens volgen wij landelijke en Europese wetgeving, waaronder de Wet Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Alle medewerkers van SVRZ zijn gebonden aan een geheimhoudingsplicht. U kunt er daarom van op aan dat zij vertrouwelijk omgaan met hetgeen u ons vertelt. In privacyreglement  informeren wij u over uw belangrijkste rechten en plichten. Voor vragen of meer uitleg kunt u terecht bij uw persoonlijk begeleider, contactverzorgende of teamcoach.

  • Mijn moeder komt bij SVRZ wonen. Moet ik dit melden bij de gemeente?

    Bij een tijdelijke opname hoeft u haar nieuwe verblijfsgegevens niet te melden bij de gemeente. Bij een definitieve verhuizing naar een locatie van SVRZ dient u deze gegevens wel zelf door te geven aan de gemeente. SVRZ heeft een standaard brief die u daarvoor kunt gebruiken. Deze brief is door alle Zeeuwse gemeenten geaccepteerd en geldt als melding van verhuizing. Deze brief zit bij de zorgovereenkomst die u van SVRZ heeft ontvangen. Heeft u de brief niet meer in uw bezit? U kunt een nieuw exemplaar aanvragen via zorglijn@svrz.nl

  • Heb ik als cliënt van SVRZ een paspoort of ID kaart nodig?

    Ja, u heeft altijd een geldig identificatie document (ID-bewijs) nodig. Dit kan een identiteitskaart of paspoort zijn. De cliënt of de vertegenwoordiger van de cliënt is verantwoordelijk voor de tijdige verlenging van het ID bewijs. In sommige locaties wordt het verlengen of aanvragen van een bewijs en het maken van een pasfoto centraal geregeld. Voor vragen hierover kunt u terecht bij uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende.

  • Ik heb de ziekte van Huntington. Waar kan ik terecht voor ondersteuning.

    Mensen met de ziekte van huntington en hun naasten kunnen elkaar ontmoeten op huiskamerbijeenkomst en contactdagen die georganiseerd worden door de Nederlandse vereniging van Huntington. Meer informatie hierover vindt u op www.huntington.nl.

    U kunt uw vragen ook stellen aan het expertteam Huntington van SVRZ.

  • Ik heb longproblemen. Waar kan ik terecht?

    Longpunt is de plek voor mensen met longproblemen om ervaringen uit te wisselen, tips op te doen en zorgen te delen. U kunt hier zorgverleners ontmoeten en met hen in gesprek gaan. Daarnaast ontmoet u vrijwilligers van het Longfonds. Iedere bijeenkomst start met een voorlichting over een bepaald thema.

    Kijk hier voor de data.

  • Wat is Breinkracht?

    De vereniging Breinkracht is een aanspreekpunt voor leden en mensen met vragen over CVA of een andere vorm van Niet Aaangeboren Hersenletsel (NAH). Leden en overige geïnteresseerden krijgen de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen tijdens de CVA/NAH Trefpunten die in Middelburg – Goes – Terneuzen – Zierikzee en Tholen/St. Annaland worden gehouden.

    Kijk hier voor meer informatie

  • Wat is een CVA-trefpunt?

    De CVA-vereniging is een aanspreekpunt voor leden en mensen met vragen over CVA, in de ruimste zin. De vereniging biedt leden de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen, ook om elkaar steun te bieden. De contacten komen onder meer tot stand tijdens de CVA/NAH Trefpunten die in Middelburg – Goes – Terneuzen – Zierikzee en Tholen/St. Annaland worden gehouden. Lees hier mee over CVA.

  • Wat is een Odensehuis?

    Het Odensehuis is een ontmoetingsplek voor mensen  met geheugenproblemen en hun familie en vrienden. Mensen  met geheugenklachten en lichte vorm van dementie zijn welkom in dit Odensehuis Walcheren. Alleen of samen met hun partner, familie of vrienden.

  • Wat is een Alzheimercafé?

    Dit is een maandelijkse informele bijeenkomst voor mensen met dementie, hun naasten, hulpverleners en belangstellenden. Zij kunnen samen ideeën, informatie en ervaringen uitwisselen. Kijk hier voor meer informatie. Heeft u behoefte aan tips? Bekijk dan de folder ‘Een goed leven met dementie’.

  • Ik heb Parkinson. Waar kan ik terecht voor ondersteuning?

    Tijdens deze bijeenkomsten krijgen patiënten met Parkinson en hun naasten en familieleden de gelegenheid elkaar op een vast terugkerend tijdstip te ontmoeten in een informele sfeer en ervaringen met elkaar te delen. Kijk hier voor meer informatie over data, locatie, aanmelden en kosten.
    Kijk hier voor  meer informatie over de ziekte van Parkinson

  • Kan ik bij SVRZ terecht voor tijdelijk verblijf na een ziekenhuisopname?

    Bent u mantelzorger voor iemand  die net in het ziekenhuis heeft gelegen? En die nog (te) veel verzorging en ondersteuning nodig heeft om thuis verder te kunnen herstellen? Een tijdelijk verblijf in een locatie van SVRZ kan dan een oplossing zijn. Hier kunnen mensen op krachten komen terwijl ze verzorgd worden door de professionals van SVRZ.

  • Wat is een ontmoetingscentrum?

    In de ontmoetingscentra van SVRZ bieden we ondersteuning en begeleiding aan mensen met lichte tot wat verder gevorderde geheugenproblemen én de mantelzorger. Naast alle activiteiten bieden we de deelnemers en de mantelzorger de gelegenheid om lotgenoten te ontmoeten en om vragen te stellen. Ook organiseren we regelmatig informatiebijeenkomsten over een bepaald thema en uitstapjes. Bekijk  voor meer informatie de folder.

  • Zijn er bij SVRZ logeermogelijkheden voor mensen met dementie?

    Biedt u mantelzorg aan iemand met dementie en wordt deze zorg soms te zwaar? Bij SVRZ kunnen mensen met dementie die nog thuis wonen komen logeren. Zo hebben mantelzorgers even geen zorgen. Onze gasten zijn welkom voor korte of langere periode: van minimaal een halve dag tot maximaal drie weken.
    Kijk hier voor meer informatie over logeren bij SVRZ.

  • Kan ik mezelf abonneren op een nieuwsbrief van een locatie?

    Ja, dat kan! U kunt uzelf hier aanmelden voor een of meerder nieuwsbrieven van onze locaties.

  • Wat is een miMakker?

    Een miMakker is opgeleid om contact te maken met mensen met een ernstige vorm van dementie. Een miMakker is gekleed als clown. Toch staat niet de lach maar het contact centraal. Een miMakker probeert te kijken achter ´de sluier van de dementie´. Dit gebeurt integer en met respect. Een miMakker is een maatje, stelt zich gelijk aan de bewoner. De miMakker sluit zich aan bij de sfeer van het moment en verplaatst zich in de belevingswereld van de bewoner. Kijk hier voor meer informatie en mooie foto’s.

  • Mag ik roken bij SVRZ?

    Niet roken is de norm bij SVRZ. We gaan voor een veilige en gezonde omgeving om in te wonen en te werken!

    • Er mag in de locaties van SVRZ niet worden gerookt in de openbare ruimten, recreatieruimten en huiskamers.
    • Cliënten mogen vanaf 1 januari 2024 alleen roken in de daarvoor aangewezen plekken op het terrein van SVRZ, zoals een abri. Indien noodzakelijk, zoeken we samen naar een oplossing voor bepaalde cliënten die hier niet toe in staat zijn of als er geen abri is op het terrein.
    • Van medewerkers, vrijwilligers en bezoekers wordt verwacht dat zij in de gebouwen en op het terrein van SVRZ niet roken.
    • Cliënten die thuis wonen, mogen roken in huis. ZorgThuis medewerkers kunnen een afspraak maken met deze cliënten dat zij niet roken vlak voor dat zij komen.
  • Kan ik bij de locaties van SVRZ goed parkeren?

    Ja, bij de meeste locaties is voldoende en gratis parkeerplaats aanwezig. Bij locatie ’t Gasthuis in Middelburg is een parkeerterrein dat u alleen kunt verlaten met een uitrijkaart. Deze kaart is gratis verkrijgbaar op alle afdelingen en bij het servicepunt op de begane grond.

  • Een fotograaf heeft foto’s van mijn moeder gemaakt. Vragen jullie daar toestemming voor?

    We laten in de locaties regelmatig foto’s en films maken door professionele fotografen. Deze foto’s gebruiken we voor drukwerk zoals folders, advertenties en affiches en ook voor de website van SVRZ. We vragen daar altijd schriftelijk toestemming voor aan de mensen die op de foto’s staan. Dat geldt ook voor filmbeelden die regelmatig gemaakt worden.

  • Kan ik naar de kerk bij SVRZ?

    In sommige locaties zijn er mogelijkheden om een of kerkdienst of mis bij te wonen. Voor deze informatie kunt u bellen naar de locatie van uw voorkeur. Daar helpen onze medewerkers u graag verder.

  • Kan ik een beroep doen op een geestelijk verzorger van SVRZ?

    Ja, dat kan. De geestelijk verzorgers van SVRZ kunnen u tot steun zijn bij levensvragen. Zij helpen u met het verkennen en mogelijk beantwoorden van die vragen. U kunt vrijblijvend een beroep op hen doen.

  • Is er WiFi in de locaties van SVRZ?

    U kunt gebruik maken van het gratis Wi-Fi-netwerk van SVRZ. Dit heet SVRZWIFI en heeft als beveiligingscode wifisvrz. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende.

  • Waar kan ik zien welke activiteiten er georganiseerd worden?

    Activiteiten en evenementen waar ook mensen van buitenaf welkom zijn staan in hier op de website.Voor vragen over alle wekelijkse activiteiten en verengingen in de locaties kunt u terecht bij de verzorgenden en de medewerkers welzijn van de locaties.

  • Kan ik uit eten bij SVRZ?

    Lekker eten en drinken in een gezellig restaurant of Grand café. Dat kan in een aantal locaties van SVRZ. Bekijk het aanbod en openingstijden.

  • Is mijn huisdier welkom bij SVRZ?

    Ja, uw huisdier is van harte welkom. U bent wel zelf verantwoordelijk voor de algehele verzorging van uw huisdier. Uw huisdier mag ook geen problemen opleveren voor andere cliënten. Denk hierbij aan cliënten die allergisch zijn voor huisdieren. Afspraken hierover kunt u maken met uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende.

  • Bij wie kan ik terecht met mijn vragen over het cliëntportaal?

    Heeft u vragen over het cliëntportaal? Stel ze aan uw contactpersoon bij SVRZ. U kunt ook een e-mail sturen aan clientportaal@svrz.nl of op werkdagen tussen 8.00-17.00 uur bellen naar 0900 78 79 777. Onze medewerkers helpen u graag verder.

  • Wat kan ik doen als ik problemen heb met inloggen of wanneer ik geen informatie zie in het cliëntportaal?

    Heeft u of een contactpersoon problemen met het inloggen of ziet u geen informatie wanneer u bent ingelogd, dan kunt u een e-mail sturen naar clientportaal@svrz.nl . Uw verzoek wordt op werkdagen van maandag t/m vrijdag in behandeling genomen. U kunt op werkdagen tussen 8.00- 17.00 uur ook bellen naar 0900 – 78 79 777.

  • Hoe lang kan ik na einde zorg nog inloggen?

    Tot 2 dagen na einde zorg kan u het dossier nog inzien. Wij sluiten het dossier omdat onze dienstverlening is beëindigd. Heeft u na afsluiting van het portaal nog vragen verwijzen wij u graag door naar het team/persoonlijk begeleider.

  • Hoe kan ik als portaalbeheerder inloggegevens aanmaken voor nieuwe gebruikers/contactpersonen?

    Klik rechtsboven op uw naam vervolgens selecteer “Gebruikersbeheer”. Hier is het mogelijk om inloggegevens voor nieuwe gebruikers/contactpersonen aan te maken. Bekijk hier de handleiding.

  • Kan ik de rapportage printen?

    Ja, dit kan via de ‘Blue button’. Dit kan echter alleen door de portaalbeheerder gedaan worden. Klik rechtsboven op de naam van de portaalbeheerder, vervolgens selecteer ‘Download’.  Hier kunt u een periode instellen en de informatie downloaden om daarna te printen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik nu doen?

    Klik op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Vul vervolgens uw gebruikersnaam en e-mailadres in. U ontvangt daarna een e-mail waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt invullen.

  • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat kan ik nu doen?

    U kunt uw gebruikersnaam opvragen door een mail te sturen naar clientportaal@svrz.nl. U kunt van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 – 17.00 uur ook bellen naar 0900 – 78 79 777.

  • Wat moet ik doen als ik problemen heb met mijn apparatuur?

    SVRZ kan storingen die worden veroorzaakt door uw eigen apparatuur of instellingen in uw apparatuur niet voor u oplossen. U kunt bij de leverancier van de apparatuur vragen wie u hierbij kan ondersteunen.

  • Wanneer krijg ik een SMS-code op mijn mobiel?

    • Als u de eerste keer inlogt in het clientportaal.
    • Als u voor de eerste keer op een ander apparaat inlogt.
    • Als u meer dan 90 dagen niet bent ingelogd.

    Als u elke dag (of elke week) bij het inloggen een verificatiecode krijgt, dan worden de cookies op uw computer steeds verwijderd.
    Geef uw computer toestemming dat de cookies voor het cliëntportaal opgeslagen mogen worden, dan krijgt u geen sms-verificatie meer.

  • Welke Internet Browsers kan ik gebruiken?

    Het clientportaal werkt het beste met de internet browsers: Internet Explorer, Chrome, Firefox en Safari. Zie ook informatie op  de snelkaart

  • Hoe kan ik inloggen op het cliëntportaal?

    Klik hier om in te loggen op het cliëntportaal.

  • Hoe kan ik mezelf aanmelden voor het cliëntportaal?

    Alle cliënten ontvangen tijdens de opname een informatiepakket. In dit pakket zit een folder over het Cliëntportaal, hierin vindt u terug hoe u zicht kunt aanmelden voor het Cliëntportaal. U kunt het beste contact opnemen met uw contactpersoon bij SVRZ.

  • Kom ik in aanmerking voor een vergoeding voor mantelzorg?

    Als uw naaste nog zelfstandig woont kunt u in aanmerking komen voor een vergoeding. Kijk in de polis van uw zorgverzekering voor de voorwaarden.

  • Ik wil de zorg die ik bij SVRZ ontvang beëindigen

    Wanneer u de zorg wilt beëindigen kan dat op ieder moment geregeld worden. Zo nodig helpen wij u bij het vinden van een andere zorgaanbieder. SVRZ zal zelf alleen in zeer uitzonderlijke omstandigheden de zorg stoppen. Het gaat dan om situaties waarbij u afspraken niet nakomt en situaties waarbij de veiligheid van onze medewerkers op het spel staat. In dat geval volgen we een zorgvuldige procedure om de zorg te beëindigen. Deze staat beschreven in de algemene voorwaarden bij de zorgovereenkomst. Voor vragen over het beëindigen van zorg kunt u terecht bij de maatschappelijk werkenden van SVRZ. Cliënten die ZorgThuis ontvangen of een dagbehandeling of ontmoetignscentrum bezoeken kunnen voor vragen terecht bij de wijkverpleegkundige of coordinator van het ontmoetingscentrum.

  • Ik wil een verwijzing voor Geriatrische Revalidatiezorg (GRZ) of Eerstelijnsverblijf (ELV) aanvragen

    Voor Geriatrische Revalidatie of Eerstelijnsverblijf heeft u een verwijzing nodig van uw medisch specialist in het ziekenhuis of uw huisarts. De specialist ouderengeneeskunde beoordeelt de verwijzing en adviseert wat de best passende behandeling is. De verwijzer bespreekt dit advies met u. Het advies kan betekenen dat een opname op de afdeling voor geriatrische revalidatie of eerstelijnsverblijf, noodzakelijk is. Het is ook mogelijk dat er wordt geadviseerd thuis te verblijven en een revalidatieprogramma te volgen op onze dagbehandeling.

  • Ik wil een beschikking voor huishoudelijke zorg, begeleiding, dagbesteding en respijtzorg aanvragen

    Uw gemeente bepaalt of u in aanmerking komt voor ondersteuning bij het huishouden, begeleiding, dagbesteding of respijtzorg. U kunt daarvoor terecht bij het WMO-loket van uw gemeente. Kijk voor de contactgegevens op de website van uw gemeente:

  • Ik wil een verwijzing voor thuiszorg aanvragen

    Voor wijkverpleging bij u thuis kunt u rechtstreeks contact opnemen met een wijkverpleegkundige van SVRZ. Zij gaat met u in gesprek om uw persoonlijke situatie te beoordelen en stelt samen met u vast welke zorg u nodig heeft. U kunt zelf contact leggen met de wijkverpleegkundige of via de Zorglijn van SVRZ.  T  0900 7879777     / E zorglijn@svrz.nl

  • Hoe kom ik in aanmerking voor langdurige zorg (Wlz)?

    Voor langdurige zorg (Wlz) heeft u een indicatie nodig. Langdurige zorg is bedoeld voor mensen die permanent intensieve zorg en of toezicht dichtbij nodig hebben. Voor deze verpleeghuiszorg kunt u terecht in een kleinschalige woonvoorziening van SVRZ. Wanneer u in een woonzorgcentrum woont kunt u deze zorg in sommige gevallen ook thuis krijgen. U kunt de indicatie zelf aanvragen bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Meer informatie vindt u op www.ciz.nl. Of bel het CIZ op nummer 088 789 10 00.
    Voor vragen hierover kunt u bellen naar de afdeling Zorgadvies van SVRZ. Deze afdeling is op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 uur en 17.00 uur. T  088 887 1999 / E zorgadvies@svrz.nl

     

  • Wat houdt de Wet zorg en dwang in?

    De Wet zorg en dwang is er op gericht om onvrijwillige zorg te voorkomen. Het uitgangspunt van de wet is ‘Nee, tenzij’. Dat betekent dat vrijheidsbeperking of onvrijwillige zorg in principe niet mag worden toegepast, tenzij er sprake is van ernstig nadeel voor de cliënt of de omgeving. Dit kan thuis, in het ziekenhuis of in de Wet langdurige zorg met of zonder behandeling zijn.

    Lees hier meer over deze wet. 

  • Wordt de behandeling van een pedicure vergoed?

    Verblijft u bij SVRZ en heeft u een indicatie voor langdurige zorg inclusief behandeling (Wlz)?

    • De verzorging van uw voeten hoort bij uw persoonlijke verzorging. Wij zorgen ervoor dat dit structureel wordt gedaan door een verzorgende of pedicure. Dit brengen wij niet bij u in rekening.
    • De geneeskundige behandeling van bijvoorbeeld een diabetesvoet valt onder medische voetverzorging. Hier schakelen wij een gespecialiseerde pedicure voor in. De kosten hiervoor brengen wij niet bij u in rekening
    • Vindt u het prettig om uw voeten cosmetisch te laten verzorgen door een pedicure? Dat kan natuurlijk ook maar dan brengen wij dat bij u in rekening. U kunt hiervoor ook uw eigen vertrouwde pedicure inschakelen.

    Verblijft u bij SVRZ en heeft u een indicatie voor langdurige zorg zonder behandeling (Wlz)?

    • De verzorging van uw voeten hoort bij uw persoonlijke verzorging. Wij zorgen ervoor dat dit structureel wordt gedaan door een verzorgende of pedicure. Dit brengen wij niet bij u in rekening.
    • De geneeskundige behandeling van bijvoorbeeld een diabetesvoet valt onder medische voetverzorging. Hier schakelen wij een gespecialiseerde pedicure voor in. De kosten hiervoor brengen wij in rekening bij uw eigen zorgverzekeraar. In uw polis staat welke zorg wordt vergoed en hoe dit wordt geregeld. U kunt hiervoor ook uw eigen vertrouwde pedicure inschakelen.
    • Vindt u het prettig om uw voeten cosmetisch te laten verzorgen door een pedicure? Dat kan natuurlijk ook maar dan brengen wij dat bij u in rekening. U kunt hiervoor ook uw eigen vertrouwde pedicure inschakelen.

    Verblijft u bij SVRZ op een revalidatieafdeling met een indicatie GRZ of ELV?

    • De verzorging van uw voeten hoort bij uw persoonlijke verzorging. Wij zorgen ervoor dat dit structureel wordt gedaan door een verzorgende of pedicure. Dit brengen wij niet bij u in rekening.
    • De geneeskundige behandeling van bijvoorbeeld een diabetesvoet valt onder medische voetverzorging. Hier schakelen wij een gespecialiseerde pedicure voor in. De kosten hiervoor brengen wij in rekening bij uw eigen zorgverzekeraar. In uw polis staat welke zorg wordt vergoed en hoe dit wordt geregeld. U kunt hiervoor ook uw eigen vertrouwde pedicure inschakelen.
    • Vindt u het prettig om uw voeten cosmetisch te laten verzorgen door een pedicure? Dat kan natuurlijk ook maar dan brengen wij dat bij u in rekening. U kunt hiervoor ook uw eigen vertrouwde pedicure inschakelen.
  • Kan ik mijn gegevens digitaal inzien?

    Ja, dat kan met het cliëntportaal van SVRZ.  U kunt uw zorgdossier op ieder moment van de dag in te zien. Op een computer, laptop of tablet kunt u via het cliëntportaal onder andere uw persoonlijke gegevens inzien, maar ook de zorgplannen uit uw zorgdossier. U kunt ervoor kiezen om ook familieleden of anderen inzage te geven in (delen van) uw  dossier. U wordt persoonlijk uitgenodigd om deel te nemen.

    Verblijft u bij SVRZ voor revalidatie (GRZ)?  Dan heeft u geen toegang tot het cliëntportaal. Vraag uw contactpersoon op de afdeling hoe u inzicht kunt krijgen in uw gegevens.

    Kijk hier voor meer informatie

  • Kan ik een rondleiding krijgen?

    Jazeker. U bent van harte welkom om de sfeer te proeven op een van onze locaties. Dus bent u zich aan het oriënteren en benieuwd naar de mogelijkheden? Ga dan naar de pagina van de locatie van uw keuze en vraag online een rondleiding aan. Of neem contact op met de medewerkers van de Zorglijn. Zij brengen u in contact met de betreffende maatschappelijk werker. T 0900 78 79 777.

    Als het  voor u niet mogelijk is om de kamer vooraf te bekijken kunnen onze medewerkers u een digitale rondleiding geven door de kamer en eventueel ook de locatie. Zij doen dit bijvoorbeeld door het maken van een filmpje of via beeldbellen met u. Op deze manier kunnen zij uitleg geven over de locatie en krijgt u een beeld van de nieuwe woonomgeving van de cliënt. Het is een kleine moeite dus vraagt u gerust naar de mogelijkheden.

     

  • Kan ik tijdens mijn vakantie in Zeeland thuiszorg van SVRZ krijgen?

    SVRZ levert thuiszorg aan kwetsbare ouderen in woonzorgcentra en de bijbehorende woonservicezones in Zeeland. Als u op bezoek of vakantie bent in zo’n woonzorgcentrum waar  SVRZ ZorgThuis levert, bekijken we in overleg met u wat uw wensen en de mogelijkheden zijn. Bel voor meer informatie naar 0900 – 78 79 777. Vakantiegangers die in een hotel of op een camping in Zeeland verblijven kunnen wij helaas vrijwel nooit thuiszorg aanbieden, omdat deze vaak niet binnen onze woonservicezones liggen. Andere thuiszorgorganisaties in Zeeland bieden daar wel zorg aan toeristen. Wij verwijzen vakantiegangers dan naar hen door.

  • Wie behartigt de belangen van de cliënt(en)?

    De algemene belangen van alle cliënten worden behartigd door de cliëntenraad.
    Voor de individuele cliënt zijn verschillende vormen van vertegenwoordiging mogelijk.

  • Kunnen cliënten bij SVRZ naar de tandarts of mondhygiënist?

    Ja, wij vinden tandheelkundige zorg en mondhygiëne erg belangrijk. Lees er meer over op deze pagina van onze website.

  • Mag ik mijn persoonlijk zorgplan inzien?

    Ja, dat mag. Het zorgplan is onderdeel van uw cliëntdossier. Zoals dit in de algemene voorwaarden is genoemd. In dit plan staan alle doelen en acties waarmee we u ondersteunen. We houden rekening met wat u nodig heeft en luisteren naar uw specifieke wensen. Denk bijvoorbeeld aan de wens om wekelijks deel te nemen aan activiteiten. Of de ondersteuning die u krijgt bij uw persoonlijke verzorging. Vanaf de eerste dag is er voor u een observatieplan. Binnen zes weken na opname wordt dit met u geëvalueerd. Daarna wordt het observatieplan omgezet in uw persoonlijke zorgplan.

    Daarin staat wat het doel van uw behandeling en verzorging is en waar uw dagbesteding uit bestaat. Ook staat in dit plan welke zorgverleners u ondersteunen. Minimaal twee keer per jaar bekijken we of het zorgplan nog actueel is. U kunt uw zorgplan via het cliëntportaal inzien of het samen met uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende op de computer bekijken.

  • Ik moet naar het ziekenhuis voor onderzoek. Wie regelt het vervoer?

    Heeft u recht op zittend ziekenvervoer? Download het formulier op de site van uw zorgverzekeraar of vraag het telefonisch aan. Zorgverzekeraars sluiten contracten af met vervoerders. Vraag daarom bij uw zorgverzekeraar na welke vervoerder u kunt benaderen. Wij vragen u om zelf te zorgen voor de begeleiding als dat nodig is. Wanneer dit niet lukt kunt u met uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende kijken of er een vrijwilliger beschikbaar is.

  • Wat is het verschil tussen een cliëntdossier en zorgplan?

    Cliëntdossier
    In uw elektronische dossier staat uw zorgplan en ook uw agenda met daarin alle afspraken die voor u gemaakt zijn. U kunt uw cliëntdossier online inzien door gebruik te maken van het cliëntportaal. Kunt u dit niet zelf? Vraag dan uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende dit samen met u door te nemen zodat uw meteen antwoord op uw vragen krijgt. U kunt ook uw eerste contactpersoon of naasten toestemming geven uw dossier in te zien. Cliënten die tijdelijk bij SVRZ verblijven kunnen alleen de agenda, prikbord en basisgegevens inzien via het cliëntportaal. Het zorgplan kunt u samen met de persoonlijk begeleider of contactverzorgende inzien. Het medisch dossier is alleen inzichtelijk samen met een medisch behandelaar.

    Zorgplan
    Het zorgplan is onderdeel van uw cliëntdossier. Zoals dit in de algemene voorwaarden is genoemd. In dit plan staan alle doelen en acties waarmee we u ondersteunen. We houden rekening met wat u nodig heeft en luisteren naar uw specifieke wensen. Denk bijvoorbeeld aan de wens om wekelijks deel te nemen aan activiteiten. Of de ondersteuning die u krijgt bij uw persoonlijke verzorging. Vanaf de eerste dag is er voor u een observatieplan. Binnen zes weken na opname wordt dit met u geëvalueerd. Daarna wordt het observatieplan omgezet in uw persoonlijke zorgplan. Daarin staat wat het doel van uw behandeling en verzorging is en waar uw dagbesteding uit bestaat. Ook staat in dit plan welke zorgverleners u ondersteunen. Minimaal twee keer per jaar bekijken we of het zorgplan nog actueel is. U kunt uw zorgplan via het cliëntportaal inzien of het samen met uw persoonlijk begeleider of contactverzorgende op de computer bekijken. U kunt een computeruitdraai van uw zorgplan opvragen of het samen met uw persoonlijk begeleider op de computer bekijken. SVRZ biedt u ook de mogelijkheid om uw zorgdossier op ieder moment van de dag in te zien. Op een computer, laptop of tablet kunt u via het cliëntportaal onder andere uw persoonlijke gegevens inzien, maar ook de zorgplannen uit uw zorgdossier. U kunt ervoor kiezen on ook uw familieleden of anderen inzage te geven in (delen) van uw dossier. U krijgt een persoonlijke uitnodiging om deel te nemen aan het cliëntportaal.

     

  • Worden er bij SVRZ vrijheidsbeperkende maatregelen gebruikt?

    Met vrijheidsbeperking en medicijnen die het gedrag beïnvloeden zijn wij zeer terughoudend. Als er voor de veiligheid van cliënten hulpmiddelen nodig zijn, dan kiezen wij voor hulpmiddelen die de bewegingsvrijheid zo weinig mogelijk aantasten. Beweging en bewegingsvrijheid realiseren we door gezamenlijke inspanning en het beperken van risico´s. Daarvoor doen wij ook een beroep op de naasten van onze cliënten. Wij gebruiken bij kwetsbare mensen geen fixatiebanden, verpleegdekens en spanlakens. Mochten wij in een zeer uitzonderlijk geval voor een cliënt geen goede oplossing vinden, dan vragen we eerst advies aan ons eigen expertiseteam ‘Onbegrepen gedrag’. Als dat onvoldoende resultaat oplevert schakelen wij externe deskundigen in, zoals het Centrum voor Consultatie en Expertise.

  • Kunt u mij vertellen wat de Wet langdurige zorg (Wlz) inhoudt?

    De Wet langdurige zorg (Wlz) vergoedt zorg voor mensen die 24 uur per dag intensieve zorg en toezicht nodig hebben. SVRZ biedt deze zorg aan mensen met een chronische lichamelijke zorgvraag of mensen met dementie. U heeft hiervoor een indicatie nodig van het CIZ. Bij SVRZ bieden we deze zorg aan mensen met dementie in een groepswoning en voor mensen met lichamelijke beperkingen in een woongroep. In een groepswoning of woongroep wonen zes tot zeven cliënten.

    Zorginstituut Nederland heeft een Wlz-kompas ontwikkeld. In het kompas staat alle informatie over de zorg die valt onder de Wet langdurige zorg (Wlz). Vragen zoals ‘valt een behandeling van de pedicure onder Wlz?’ of ‘Wat mag ik aan schoonmaak verwachten vanuit de Wlz?’ worden in het kompas beantwoord.  Bekijk het Wlz-kompas.  Binnen de wet Wlz is ook geregeld dat een cliënt bij allerlei vragen over uw zorg ondersteund kan worden. Bekijk hier hoe het zorgkantoor in Zeeland inhoud geeft aan deze onafhankelijke cliëntondersteuning.

  • Is euthanasie bespreekbaar bij SVRZ?

    Ja, euthanasie is bespreekbaar bij SVRZ. Wij gaan hier zorgvuldig en respectvol mee om. In deze folder staat hoe we bij SVRZ omgaan met palliatieve zorg, palliatieve sedatie, zorg rondom het levenseinde, euthanasie en weefseldonatie.

  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Uw klachten, maar ook uw complimenten, horen we graag. U kunt hiervoor terecht bij twee onafhankelijke klachtenfunctionarissen.

  • Ik ben tevreden over de zorg bij SVRZ, hoe kan ik dat laten weten?

    Op www.zorgkaartnederland.nl kunt u uw mening geven over uw ervaringen met de zorg in een SVRZ-locatie. Voor SVRZ is het belangrijk om te weten wat u van de zorg vindt. Waar bent u tevreden over en waar zou het beter kunnen? SVRZ is ook benieuwd naar uw ervaring. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

  • Ik ben op zoek naar passende zorg voor mijzelf of een familielid.

    Wilt u zorg ontvangen? Dan heeft u vaak een verwijzing van een arts, een indicatie van het CIZ of een beschikking van uw gemeente nodig. Waar u die kunt aanvragen is afhankelijk van welke zorg of ondersteuning u nodig heeft.

    SVRZ helpt u graag bij het vinden van het juiste loket en de voorbereiding van uw aanvraag. In sommige gevallen is het mogelijk dat uw huisarts of medisch specialist u zonder indicatie doorverwijst. Bijvoorbeeld voor revalidatie of kortdurend verblijf of wanneer u zelf de kosten betaalt.

    Voor vragen kunt u op werkdagen contact opnemen met de Zorglijn van SVRZ.
    T 0900 7879777 / E zorglijn@svrz.nl 
    De Zorglijn van SVRZ is op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 uur en 17.00 uur. De medewerkers zijn u graag van dienst.
    U kunt ook uw gegevens achterlaten op het contactformulier, dan neemt een van onze medewerkers contact met u op.

  • Ik ontvang al zorg van SVRZ en heb vragen over mijn indicatie, financiën of andere problemen

    De maatschappelijk werkenden van SVRZ bieden ondersteuning aan cliënten en hun naasten bij de verhuizing naar een van onze woonvoorzieningen of behandellocaties. Cliënten die ZorgThuis ontvangen of een dagbehandeling of ontmoetingscentrum (OC) van SVRZ bezoeken kunnen hiervoor terecht bij de wijkverpleegkundige of de coördinator van het OC. Als het nodig is bieden zij psychosociale hulp bij vragen rondom de veranderingen in de persoonlijke situatie. Ze helpen bij het aanvragen van indicaties en kunnen zo nodig gericht doorverwijzen bij vragen over eigen bijdragen, administratie en andere problemen die zich voordoen. Ook als een cliënt terugkeert naar huis, helpen zij bij het regelen van de voorbereidingen om dat met een gerust hart te kunnen doen.  De maatschappelijk werkenden zijn bereikbaar via de locaties van SVRZ.

  • Ik ben huisarts, casemanager of transferverpleegkundige en zoek passende zorg voor een cliënt.

    De medewerkers van de afdeling Zorgadvies van SVRZ coördineren de opnames van cliënten. Zij hebben daarvoor contact met huisartsen, transferverpleegkundigen van ziekenhuizen of casemanagers. Zij zorgen ervoor dat alle benodigde informatie beschikbaar is. Samen met de artsen en zorgmedewerkers van SVRZ, zorgen zij ervoor dat de overgang van thuis of ziekenhuis naar het verpleeghuis, zo goed mogelijk verloopt. Ze onderhouden ook contacten met mensen die op de wachtlijst staan.
    Voor vragen kunt u contact opnemen met de afdeling Zorgadvies SVRZ. Deze afdeling is op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 uur en 17.00 uur. De medewerkers zijn u graag van dienst. T  088 887 1999 / E zorgadvies@svrz.nl

    Huisartsen en verwijzers Zeeland

    Bent u huisarts of verwijzer in Zeeland en wilt u een cliënt in crisis aanmelden? Bel dan met het Centraal Aanmeldpunt Verplaatsingen CAV. T 085 – 48 57 112

  • Heeft SVRZ huisregels?

    Om uw aanwezigheid bij SVRZ zo aangenaam mogelijk te maken en te houden, heeft SVRZ een aantal huisregels opgesteld. Deze gelden in alle gebouwen van SVRZ en zijn bedoeld voor alle aanwezigen, dus zowel cliënten als medewerkers, maar ook bezoekers en leveranciers.

  • Na hoeveel dagen moet de kamer van mijn overleden familielid leeg gehaald worden?

    Langdurige zorg
    Wij vragen de familie van overleden cliënten om binnen zeven dagen na het overlijden de persoonlijke eigendommen van de cliënt op te halen. We realiseren ons dat dit een korte periode is in een tijd van rouw.  Met cliëntbelangenorganisaties zijn afspraken gemaakt over deze termijn, zodat SVRZ haar verantwoordelijkheid voor mensen die op de wachtlijst staan, kan nakomen.
    Geriatrische Revalidatiezorg (GRZ) en Eerstelijnsverblijf (ELV)
    De kamers van cliënten met een indicatie voor GRZ en ELV moeten binnen 24 uur leeggehaald worden. Dit heeft te maken met het kortdurende gebruik van de kamers en een andere financiering.

  • Zijn er bezoektijden in de locaties van SVRZ?

    Wij waarderen het enorm als u uw familielid, naaste of kennis komt bezoeken. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

  • Voor welke zorg kan ik terecht bij SVRZ?

    Bij SVRZ kunt u terecht voor een groot aantal zorgdiensten. U kunt ze hier op de website allemaal bekijken.

  • Wat doet SVRZ om ouderenmishandeling te voorkomen?

    We doen er alles aan om onze cliënten te beschermen tegen ouderenmishandeling. We gaan over dit onderwerp in gesprek met onze medewerkers en geven hun tips en aanwijzingen hoe ze ouderen-mishandeling tijdig kunnen signaleren. Signaleert u zelf een geval van ouderenmishandeling in een van onze locaties? Geef het door aan een zorgmedewerker of bel met de Zorglijn van SVRZ. T 0900 – 78 79 777. Kijk hier voor meer informatie over ouderenmishandeling.

  • Hoe kan ik zorg bij SVRZ aanvragen?

    Op deze pagina van onze website staat het antwoord op deze vraag uitgebreid omschreven.

  • Kan mijn familielid na overlijden opgebaard worden bij SVRZ?

    In sommige locaties van SVRZ is het mogelijk dat een overleden cliënt op de eigen kamer opgebaard wordt. U kunt aan de persoonlijk begeleider of contactverzorgende vragen naar de mogelijkheden van de locatie waar uw familielid verblijft.

Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Goedemorgen, hoe kunnen wij u helpen?